Hjem > Produkter > FAQ
Oftest stillede spørgsmål
Du lukker chattenvinduet ned ved at klikke på på den grønne pil nederst i højre hjørne på computer og på mobil klikker du på x øverst i højre hjørne. Se billeder for illustration
Gå ind på www.testaviva.dk
2. Du kommer nu ind på “Mit overblik”, herfra skal du gå op i højre hjørne og klikke på “Menu” og klikke på “Mine dokumenter”
3. Når du er inde på siden “Mine dokumenter” så kan du se overblikket over alle dine dokumenter, når du skal downloade et dokument skal klikke “Hent dokument” og logge ind med MitID.
1. Gå ind på www.testaviva.dk
4. Klik på “Menu” oppe i højre hjørne, og klik på “Mine dokumenter”.
5. Her ser du en oversigt over dine dokumenter. Sagsnummeret finder du under din fremtidsfuldmagt som angivet på billedet nedenfor.
6. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du huske at booke en tid hos en notar. En notar gør din fremtidsfuldmagt gyldig. Du skal booke en tid ved den byret, din fremtidsfuldmagt er tinglyst til. Book din tid hos en notar her.
Hvis du har dokumenter som påkræver stempel fra en notar, skal du booke en tid til dette i din lokale byret.
Det kan du gøre ved at klikke på følgende link: https://domstol.dk/selvbetjening/notarbooking/
Notarens oplysninger bør være tilgængelig på deres hjemmeside. Afhængigt af notarens tilgængelighed kan du planlægge en tid, der passer for begge parter. Notaren kan have faste arbejdstider eller være tilgængelig på bestemte dage og tidspunkter.
Når dine dokumenter er blevet tinglyst, skal du underskrive med MitID på: www.tinglysning.dk
Ved selvbetjening kan man også vælge selv at gøre det. Gør du det selv kan du følge nedenstående guides for hhv. fremtidsfuldmagt og ægtepagt.
Fremtidsfuldmagt
1. Gå ind på tinglysning.dk og tryk på “Tinglysning mv.”
2. Log på med MitID
3. Tryk på “Opret fremtidsfuldmagt”
4. Udfyld kontaktformularen
Skriv din e-mail og dit sagsnummer. Du finder dit sagsnunmmer på din TestaViva-profil. Når du er inde på dine TestaViva-profil skal du klikke på “Menu” og derefter “Mine Dokumenter”. Kopier sagsnummeret og indsæt det der hvor sagsnummeret skal stå. Tryk derefter på “Næste”
5. Vælg retskreds og tilføj fuldmagtshaver og -tager samt tekst.
På denne side skal du vælge retskreds, tilføje fuldmagtshaver og fuldmagtstager(e) og kopiere tekstindholdet fra din fremtidsfuldmagt ind i tekstfeltet. Tryk herefter på “Næste”
Se nedenfor, hvordan du kopierer teksten fra din fremtidsfuldmagt.
6. Tjek, alt er korrekt.
Når du har indsat fuldmagtsgiver og fuldmagtshaver(e), kan du se dem listet under hinanden, som på nedenstående billede. Tjek, at alt er korrekt indtastet. Når du har indsat teksten fra din fremtidsfuldmagt, skal du trykke på “Næste”
7. Gennemlæs information og gå til underskrift.
8. Anmeldelse sendt til underskriftsmappen – Underskriv med MitID
Din fremtidsfuldmagt er nu tinglyst og ligger nu klar til at bliver underskrevet af dig med MitID. For at underskrive fremtidsfuldmagten, skal du gå til hovedsiden. Det gør du ved at trykke på “Gå til forsiden” nede i højre hjørne.
Ægtepagt
1. Gå ind på www.tinglysning.dk og klik på ”Tinglysning mv”. Log herefter ind med MitID.
2. Klik på ”Ny anmeldelse”
Find de relevante CPR-numre frem inden mødet. Dette kan fx. være dit eget, din samlevendes og/eller dine børns.
Juridisk Tjek
Hvis du/I har købt juridiske dokumenter med et juridisk tjek, får du/I tilsendt et link til vores hjemmeside, hvor du/I skal svare på en række informerende spørgsmål. Skabelonerne på valgte dokumenter vil desuden ligge klar til at blive udfyldt. Efterfølgende, vil dokumentet blive gennemlæst på mødet med en af TestaVivas jurister på et telefonmøde.
Rådgivning
Såfremt, du/I har booket rådgivningsmøde med en af vores jurister, er det valgfrit, hvorvidt du/I vil svare på spørgsmålene. Juristen vil med den fulde rådgivning fra start til slut sikre, at du/I får diskuteret dine/jeres muligheder, og kommer omkring relevante ønsker og juridiske spørgsmål i forhold til din/jeres familie- og livssituation, så du/I får lavet de juridiske dokumenter, der passer til din/jeres familie.
Når du/I laver dokumenter med juridisk tjek, kræver det forberedelse, inden man har mødet med juristen. Du/I skal udfylde skabeloner på de dokumenter, der er bestilt. Skabelonerne fungerer sådan, at du/I får tilsendt et link til vores hjemmeside, hvor man bliver bedt om at tage stilling til en række spørgsmål vedrørende indholdet i det valgte dokument. Efterfølgende vil dokument-et/erne blive gennemlæst af én af TestaVivas jurister på mødet. Er der fejl, misforståelser eller andre ændringer i dine/jeres dokumenter, retter juristen det selvfølgelig til.
Laver man derimod dokumenter med fuld rådgivning, vil dine/jeres dokumenter blive udarbejdet fra bunden sammen med juristen, som indtaster jeres ønsker og svar, på et længerevarende telefonmøde.
Bemærk: Løsningen med juridisk tjek giver mening for dig/jer, som føler sig digitalt kyndige. Har man svært ved at begå sig digitalt, anbefaler vi at oprette sine dokumenter fra bunden med fuld rådgivning sammen med juristen.
Log ind på din TestaViva profil ved at trykke på “Log ind” oppe i højre hjørne.
Hvis du har glemt dit kodeord, kan du danne et nyt ved at trykke på “Glemt kodeord?”. Vend tilbage til denne guide, efter du har nulstillet dit kodeord.
Når du er logget ind, kommer du ind på “Min side”. Her kan du se, hvad der ligger af manglende betalinger for de dokumenter, har fået udarbejdet. Klik på “Betal for din ordre”.
Indtast dine betalingsoplysninger i felterne, hvis du ønsker at betale med kort.
Tryk på MobilePay-logoet under “Andre betalingsmetoder”, hvis du ønsker at betale med MobilePay i stedet.
Lykkedes det ikke at gennemføre betalingen er du velkomment til at kontakte vores support på +45 88 62 60 50 eller ved at skrive en mail til support@testaviva.dk.
Sådan uploader du dine juridiske dokumenter til TestaViva
1. Start med at logge ind på din TestaViva profil på www.testaviva.dk
2. Skriv dine log ind oplysninger
3. Klik derefter på “Mine dokumenter” og derefter “Vedhæft dokkument”
4. Scroll ned med din mus indtil du ser “Vedhæft dokumenter”
5. Upload dine juridiske dokumenter
Prisen afhænger af antallet og typen af juridiske dokumenter og, om de skal laves som selvbetjening, selvbetjening med juridisk tjek eller med fuld rådgivning.
Du kan selv tjekke prisen for vores dokumenter ved at oprette en bruger eller logge ind med din eksisterende bruger. Klik her for at tjekke priser her : https://app.testaviva.dk/opret-dokument
Du/I er også altid velkommen til at tage kontakt til vores kunderådgivere på +45 20 78 94 31, hvis du/I har spørgsmål til prisen.
Du kan selv ombooke/ændre dit møde via din profil, hvis der er 5 dage eller mere til datoen for mødeafholdelsen. Hvis mødet skal ombookes og der er mindre en 5 dage til mødeafholdelsen, så skal du kontakt vores support team på +45 88626050 så hjælper de dig med at finde en ny dato.
Her kan du følge guiden til at ombooke dit møde via din profil:
1. Login på Testaviva.dk med din email og kode
2. På “Mit Overblik” kan du se og ombooke dit møde. Under “mine møder” i højre side ombooker du mødet. Benyt dig af “ændre booking” til at finde en ny tid
3. Vælg dato og tid og tryk derefter på bekræft
4. Herefter skulle du kunne se din nye bookede tid under “mine møder” og vi har sørget for at juristen får din nye tid i kalenderen.
Hvis din henvendelse drejer sig om annullering af et møde med en af vores jurister, kan dette ikke gøres over mail. I stedet beder vi dig venligst ringe til os hurtigst muligt på +45 88 62 60 50.
Vær opmærksom på, at mødet først er endeligt rykket/annulleret, når vi har bekræftet det.
Ved aflysning af mødet indenfor 36 timer af mødetidspunktet eller ved udeblivelse vil der være et gebyr.
Fandt du ikke svar på dit sprøgsmål?
Få svar på dit spørgsmål med det samme uden ventetid. 9/10 finder svar på deres spørgsmål ved at klikke på nedenstående link eller klikke på chatikonet nederst i højre hjørne.
Priser
Bliv ringet op
Snak med en af vores dygtige kunderådgivere
Udfyld nedenstående formular, så kan vi arrangere en samtale med en af vores dygtige kunderådgivere, der vil besvare alle dine spørgsmål og give dig en grundig forklaring af produktet og dets fordele. Vi ser frem til at høre fra dig!