Vilkår og betingelser
- Senest opdateret: 24. marts 2025
1. Indledning
Følgende Vilkår og Betingelser gælder for alle produkter og ydelser leveret af TestaViva ApS (CVR-nr. 38364154) til kunden.
2. Leverance og ydelser
Testaviva tilbyder juridiske ydelser inden for boligkøb, familieret, arveret, dødsbobehandling samt erhvervs- og selskabsret. Vores rådgivere er jurister eller fagpersoner med relevant erfaring. Ydelserne leveres i henhold til ordrebekræftelsen, som har forrang i tilfælde af uoverensstemmelser med TestaVivas generelle vilkår og betingelser.
2.1 Levering af ydelser
Testaviva udarbejder juridiske dokumenter i overensstemmelse med gældende lovgivning, enten gennem vores digitale selvbetjeningsløsninger eller via telefonisk rådgivning med en af vores jurister.
Efter betaling bliver dokumenterne tilgængelige på kundens profil og kan downloades derfra. Visse ydelser kræver efterfølgende behandling hos offentlige myndigheder som Erhvervsstyrelsen eller Tinglysningsretten, hvor sagsbehandlingstiden kan variere. Testaviva kan derfor ikke garantere en specifik leveringstid. Kunden er ansvarlig for at indsende de nødvendige oplysninger rettidigt for at undgå forsinkelser. Testaviva bistår med klargøring af dokumenter til underskrift, tinglysning samt vejledning om notarprocedure.
2.2 Betaling
Når kunden har gennemført sin bestilling, enten online eller telefonisk, modtager kunden en ordrebekræftelse på mail og kunden kan herefter kun annullere aftalen i henhold til disse Vilkår og Betingelser, afsnit 4: Aftalens ophør.
For digitale produkter bortfalder fortrydelsesretten, når kunden downloader en kladdeversion eller det færdige dokument, der er udarbejdet baseret på kundens oplysninger.
Betaling skal ske, før kunden får adgang til det færdige dokument. Hvis der er ydet juridisk rådgivning, opkræves betalingen umiddelbart efter samtalen med vores rådgiver. Når betalingen er gennemført, guides kunden videre i processen, og dokumentet vil være tilgængeligt på kundens Testaviva-profil.
2.3 Kundens forpligtigelser
Kunden skal være tilgængelig på telefon og e-mail for at sikre løbende dialog med TestaViva og stille de nødvendige oplysninger og assistance til rådighed.
2.4 Underleverandør
TestaViva samarbejder med Invictus Advokater https://invictusadvokater.dk/ som har oprettet en særskilt klientkonto til brug for Dødsbo og Stiftelse af selskaber. Invictus har ligeledes tegnet lovpligtig advokatansvarsforsikring.
3 Adgang til Platform
TestaViva ejer platformen og alle tilknyttede rettigheder, herunder design, funktioner, navne, logoer, billeder og indhold. Kunden tildeles adgang til platformen til privat brug og må ikke dele, kopiere eller anvende den til andre formål uden skriftlig tilladelse fra TestaViva.
Dokumenter fra platformen må downloades eller printes til personlig, ikke-kommerciel brug, men det må ikke ændres, kopieres eller offentliggøres uden tilladelse. Platformens indhold og materialer er ophavsretligt beskyttet.
TestaViva tilstræber høj tilgængelighed, men nedetid eller tekniske problemer kan forekomme, og der kan ikke garanteres konstant adgang til platformen.
Kunden kan altid anmode om sletning af sin profil og tilhørende data. Der kan dog være visse oplysninger som TestaViva er forpligtet til at opbevare i en vis periode i henhold til lovgivningsmæssige krav, såsom GDPR, bogføringsloven eller hvidvaskloven. Se TestaVivas privatlivspolitik for yderligere information.
4. Aftalens ophør
Aftalen ophører automatisk, når de aftalte ydelser i ordrebekræftelsen er leveret. Specifikke betingelser for opsigelse og fortrydelse kan læses i afsnit 4.1- 4.5 afhængigt af ydelsestypen. Alle aftaler skal opsiges skriftligt.
4.1 Familie– og arveret
Kunden kan fortryde rådgivningen ved at annullere mødet senest 36 timer før det aftalte tidspunkt. Bemærk, at lørdage, søndage og helligdage ikke indgår i annulleringsfristen. Hvis mødet annulleres mindre end 36 timer før, opkræves 50 % af aftaleværdien (maks. 1.000 kr.).
Hvis kunden under mødet vælger ikke at købe de aftalte produkter, faktureres der kun for juridisk rådgivning pr. påbegyndt time.
4.2 Køberrådgivning
Hvis du alligevel ikke ønsker vores rådgivning i forbindelse med handlen, skal du hurtigst muligt sende os en mail på bolig@testaviva.dk.
Annullering af ordrebekræftelsen før påbegyndelse
Hvis vi ikke har påbegyndt vores arbejde med gennemgang af købsaftalen og diverse dokumenter fra ejendomsmægler/andelsforening/administrator, når vi modtager din mail om annullering af opgaven, skal du ikke betale noget vederlag til TestaViva. Vi gør dog opmærksom på, at vi påbegynder vores gennemgang af dokumenterne hurtigst muligt efter modtagelsen, hvorfor ordrebekræftelsen i nogle tilfælde kun kan annulleres vederlagsfrit indtil kort tid efter vores modtagelse af dokumenterne.
Hvis du ønsker, at TestaViva skal annullere handlen over for ejendomsmægler/andelsforening/administrator, inden vi har påbegyndt vores gennemgang af dokumenterne, koster dette 1.800 kr.
Annullering af ordrebekræftelsen efter påbegyndelse, men før fremsendelse af juridisk køberoverblik
Hvis du ønsker at annullere ordrebekræftelsen efter TestaViva har påbegyndt gennemgangen af dokumenterne, men inden gennemgangen er færdiggjort og inden du har modtaget det juridiske køberoverblik, skal du betale efter medgået tid pr. påbegyndt time, dog højst 5.000 kr.
Særlige vilkår for Ejerboliger:
Annullering af ordrebekræftelsen efter fremsendelse af juridisk køberoverblik
Hvis du ønsker at annullere aftalen med TestaViva efter fremsendelsen af det juridiske køberoverblik, skal du betale for den juridiske køberrådgivning med 6.500 kr. Dette gælder også, hvis mødet ikke er afholdt/booket endnu.
Ovenstående gælder også, hvis du ønsker at annullere handlen over for sælger eller hvis handlen af andre årsager bortfalder. I så fald bistår vi med at meddele annullering/bortfald af handlen til de relevante parter, og du kan i så fald vælge mellem følgende betalingsmuligheder:
Du betaler en reduceret pris på 6.500 kr. til fuld og endelig afregning.
Du betaler det fulde beløb på 9.000,- kr. og får til gengæld mulighed for at modtage juridisk køberrådgivning på et nyt boligkøb uden yderligere betaling til TestaViva, hvis du finder en anden bolig, og både du og sælger underskriver købsaftalen herpå inden for 12 måneder efter annulleringen af den første bolighandel.
Ophør efter endelig handel
Annullerer du som kunde din aftale efter, at handlen er endelig, og TestaViva har påbegyndt eftersagsbehandling og du ikke ønsker, at TestaViva skal rådgive om yderligere eller foretage de resterende aftalte opgaver, da vil du fortsat skulle betale det samlede aftalte beløb på 9.000 kr.
4.3 Dødsbobehandling
Aftalen kan opsiges skriftligt, hvorefter TestaViva vil afregne efter medgået tid.
4.4 Erhvervs– og selskabsret
Aftalen kan opsiges skriftligt, hvorefter TestaViva vil afregne efter medgået tid.
4.5 TestaViva opsiger aftalen
TestaViva opsiger aftalen
TestaViva kan udelukkende opsige aftalen, hvis dette sker på en sådan måde og under sådanne omstændigheder, at du/I ikke hindres i rettidigt, og uden skadevirkning, at søge anden juridisk bistand.
TestaViva må ikke rådgive dig i en sag, hvor der viser sig at være en interessekonflikt. Hvis en sådan situation opstår, vil TestaViva være nødsaget til at opsige aftalen og henvise dig til anden rådgiver. I denne situation skal du ikke betale vederlag til TestaViva
5. Varighed
Specifikke betingelser for aftalens varighed kan læses i afsnit 5.1- 5.4 afhængigt af ydelsestypen.
5.1 Familie – og arveret
Aftalen løber i den periode, kunden modtager rådgivning fra TestaViva og indenfor den tid, der er bestilt fra kundens side. Aftalen kan dog max løbe 6 måneder fra ordrebekræftelsen er sendt fra TestaViva, hvorefter aftalen ophører uden yderligere varsel og til fuld betaling.
5.2 Køberrådgivning
Aftalen træder i kraft ved modtagelse af ordrebekræftelsen og fortsætter, indtil alle opgaver er afsluttet.
5.3 Dødsbobehandling
Aftalen træder i kraft ved modtagelse af ordrebekræftelsen og fortsætter, indtil alle opgaver er afsluttet.
5.4 Erhvervs– og selskabsret
Aftalen træder i kraft ved modtagelse af ordrebekræftelsen og fortsætter, indtil alle opgaver er afsluttet.
6. Fortrolighed og persondata
Alle oplysninger behandles fortroligt og i overensstemmelse med persondataforordningen. Læs mere i TestaVivas privatlivspolitik.
7. Ansvarsbegrænsning
TestaViva og TestaVivas jurister er ansvarsforsikret, hvilket som udgangspunkt indebærer, at et evt. erstatningsansvar, der måtte opstå som følge af fejl eller mangler ved TestaVivas rådgivning, kan dækkes af Forsikringsselskabet CNA Hardy, Hammerensgade 6, 1. sal 1267 København K, Danmark. Den samlede forsikringssum udgør 30 mio. kr. pr. år. TestaViva er ikke ansvarlig for ukorrekte oplysninger, angivet af kunden. TestaViva er heller ikke ansvarlig for tredjemands uretmæssige adgang til oplysninger overgivet til TestaViva.
8. Lovvalg og værneting
Aftalen mellem kunden og TestaViva er underlagt dansk ret. Enhver tvist, der måtte opstå, kan alene indbringes for Københavns Byret.